Virtuálna prehliadka
Lokalita
Naša škôlka sa nachádza na Ďumbierskej ulici, v pokojnom a príjemnom prostredí Kramárov, v bezprostrednej blízkosti Železnej Studničky, ktorá je súčasťou bratislavského lesoparku. Prírodné lesné prostredie je dôležitou a neoddeliteľnou súčasťou nášho výchovno-vzdelávacieho procesu, ktorý stojí na pevných pilieroch a je koncipovaný tak, aby deti trávili veľkú časť dňa práve v exteriéri.
Koncept rozvoja
Koncept našej škôlky stojí na princípoch integrálnej pedagogiky, ktorá vychádza z viacerých overených a efektívne fungujúcich metodík a výchovno-vzdelávacích programov, a to:
Multilinguálne
vzdelávanie
Rešpektujúci
prístup
Snoezelen
Pozitívna
psychológia
Multilinguálne
vzdelávanie
Dieťa v útlom veku si dokáže osvojiť akýkoľvek cudzí jazyk, učí sa ho s ľahkosťou svojho materinského. Z tohto dôvodu ponúkame program každodennej komunikácie v cudzích jazykoch.
Pobyt
v prírode
Cieľom pobytu v prírode je predovšetkým formovanie detskej osobnosti cez budovanie vzťahu k prírode a prehlbovanie kontaktu s prírodou, pretože pobyt v lese prebúdza zmysly, zvyšuje imunitu, ukľudňuje, rozvíja fantáziu, empatiu a pokoru. Príroda a prostredie lesa sú významnou a neoddeliteľnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu a preto chceme zabezpečiť, aby deti v exteriéri trávili významnú zložku času stráveného v škôlke.
Rešpektujúci
prístup
Pri rešpektujúcom prístupe ide o komunikáciu založenú na dôvere, rovnocennosti, rešpekte a dôstojnosti. Podporuje vzájomný rešpekt medzi rodičmi (dospelými) a dieťaťom a uplatňuje sa informovanie, spätná väzba, možnosť voľby, akceptácia emócií dieťaťa či spoluúčasť pri riešení problémov. Ako prostriedok na vytváranie vnútornej motivácie slúži predovšetkým uznanie a ocenenie.
Predškolský vek je kritický pre rozvoj sociálnych a emocionálnych zručností. V škôlke kladieme dôraz na to, aby si deti vybudovali zdravý sociálny a emocionálny základ vďaka ktorému budú vedieť formovať pozitívne a obohacujúce vzťahy, budú emocionálne vyrovnané, čo im umožní vzdelávanie a dosiahnutie ich plného potenciálu. Deti preto vedieme hravou formou k tomu, aby sa naučili rozoznávať a ovládať svoje emócie, pro-sociálnemu správaniu, trpezlivosti, a zdravému sebavedomiu.
Snoezelen
V našej škôlke máme terapeutickú miestnosť, ktorá nám prostredníctvom zmyslov pomáha komplexne rozvíjať osobnosť dieťaťa. Práve zmyslové zážitky stimulujú primárne zmysly bez potreby dodatočnej intelektuálnej aktivity. Takéto podnety a zážitky vytvárajú priestor pre relaxáciu, navodzujú pocit pohody, ale tiež aktivizujú, prebúdzajú záujem, odbúravajú strach a posilňujú v deťoch istotu a dôveru.
Arteterapia,
Dramatoterapia,
Muzikoterapia
Využívame umelecko-terapeutické prístupy pri práci s deťmi. Konkrétne poznatky z arteterapie, dramatoterapie a muzikoterapie, ktoré podporujú rozvoj tvorivosti a kreativity, sebapoznania, sebavyjadrenia či vizuálne a verbálne usporiadanie zážitkov. Arteterapia pôsobí prostredníctvom výtvarných prostriedkov, muzikoterapia cez zvuky, tóny a hudbu a dramatoterapia cez dramatické umenie.
Pozitívna
psychológia
V rámci aplikácie princípov pozitívnej psychológie sa zameriavame na rozvoj konceptu „šťastné dieťa“, v rámci ktorého sa deti učia rozvíjať silné stránky svojej osobnosti, psychickú odolnosť, vďačnosť, pozitívne emócie a vytváranie pozitívnych sociálnych vzťahov či žitie vo „flow“. Koncept šťastné dieťa sa najefektívnejšie dosiahne so „šťastným učiteľom“. Našich pedagógov preto vedieme k tomu, aby pracovali podľa princípov pozitívnej psychológie, čo znamená že je pre nás prvoradé, aby sa deti cítili v škôlke šťastne, bezpečne a pokojne. Keď šťastný učiteľ vytvorí pozitívne prostredie u detí, deti sa vedia efektívne učiť a napredovať.
Mindfulness
Mindfulness, čiže všímavosť je ustálenie vlastnej pozornosti na prítomný okamih. Ide o vedomé vnímanie svojich myšlienok, emócií, telesných pocitov a sveta okolo nás. V dnešnom rozbehanom svete je veľmi ťažké sa zastaviť a plne vnímať prítomný okamih, preto by sme v škôlke chceli deti naučiť ako to dokázať. V našej senzorickej miestnosti Snoezelen ako i v triedach s deťmi praktizujeme rôzne aktivity, ktoré ich privedú do prítomnosti, čím sa deti naučia lepšie vnímať svoje telo, emócie a myšlienky. Praktizovanie mindfulness v ranom veku dáva deťom krásny základ do života, vďaka ktorému sa môžu naučiť sebaovládaniu, pochopeniu a naplneniu. Umožníme tak deťom žiť spokojnejší a vyrovnanejší život.
Pobyt
v prírode
Sociálny
a emocionálny
rozvoj
Arteterapia,
Dramatoterapia,
Muzikoterapia
Mindfulness
Pobyt v prírode
Cieľom pobytu v prírode je predovšetkým formovanie detskej osobnosti, prehlbovanie kontaktu s prírodou, pretože pobyt v lese prebúdza zmysly, zvyšuje imunitu, ukľudňuje, rozvíja fantáziu, empatiu a pokoru.
Cez zažívanie zmien terénu /rovina, kopec, prameň vody, lúka, les, kry, mladé stromy, starý hustý les/, cez tréning hrubej motoriky /schopnosti kráčať, skočiť, balansovať, preliezť, vyšplhať sa, podliezť,…./ deti trojdimenzionálne uchopujú samé seba a budujú svoju obratnosť.
Prostredníctvom hrových aktivít sa deti zoznamujú a učia, čo je súčasťou prírodného prostredia /zmeny ovzdušia, svetlo, prúdenie vzduchu, zrážky, rôzne rastliny, zvieratá, nerasty,…/ a vo výsledku sa cítia v prírode bezpečne, rozumejú jej, chápu jej dôležitosť a vedia ju tým pádom chrániť.
Príroda a prostredie lesa sú významnou a neoddeliteľnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu a preto chceme zabezpečiť, aby deti v exteriéri trávili významnú zložku času stráveného v škôlke.
Naplánujte si návštevu
Zažite atmosféru littleBIG na vlastné oči.
Kontakt
- Ďumbierska 3, 831 01 Bratislava
- info@littlebig.sk
- www.littlebig.sk
- PhDr. Ivana Kaliská Klapková
- +421 903 230 566
- Riaditeľka: Ing. Soňa Gžibová
- +421 911 119 887
littlebig.sk
Sociálny
a emocionálny
rozvoj