O nás

Prvé roky nášho života sú rozhodujúce pre ďalšie životné smerovanie. Podieľajú sa na formovaní osobnosti a budovaní pevných základov a vzťahov.

 

Prinášame to najlepšie z viacerých výchovno-vzdelávacích metodík, využívame rešpektujúci prístup a zameriavame sa na individuálny rozvoj osobnosti každého dieťaťa.

 

Nechceme byť len obyčajnou škôlkou materskou školou. Sme škôlka 21. storočia reflektujúca na aktuálne dianie a dynamiku sveta. Naším cieľom je byť vzorom a udávať trendy v oblasti predškolského vzdelávania.

AKO TO ROBÍME?

Súkromná škôlka littleBIG je zostavená tak, aby zodpovedala potrebám detí a podporovala zmysluplné prežitie času stráveného v nej.

 

Integrovali sme viacero overených metodík a výchovno-vzdelávacích programov, vďaka ktorým dávame deťom možnosť slobodne tvoriť a individuálne sa rozvíjať, podporujeme ich v túžbe skúmať a prehlbovať svoju zvedavosť a odvahu.

 

Škôlku littleBIG tvorí niekoľko vzájomne prepojených miestností vrátane herní, multisenzorickej miestnosti Snoezelen, experimentárne, vlastnej kuchyne, divadla, veľkého ihriska, lúky a lesa.

Kvalitná výučba cudzích jazykov v škôlke je jednou z našich priorít. Každá trieda má svojho zahraničného lektora, vďaka čomu sa deti učia angličtinu a španielčinu v rôznom pomere na formálnej i neformálnej úrovni. Sústredíme sa na podporu rozvoja detského mozgu a budovanie pevných základov pre budúce učenie cudzích jazykov. Naša škôlka pripravuje deti na multikultúrny svet, kde je dôležité byť otvorený a flexibilný.

Dbáme na komunikáciu, ktorá je založená na dôvere, rešpekte a dôstojnosti. Podporujeme vzájomný rešpekt medzi dospelými a dieťaťom, kde uplatňujeme informovanie, spätnú väzbu, možnosť voľby, akceptáciu emócií dieťaťa či spoluúčasť pri riešení problémov.

Snoezelen predstavuje špeciálne upravenú miestnosť, ktorá pôsobí stimulujúco alebo relaxačne (podľa toho, aký je zámer práce s deťmi) prostredníctvom svetelných, zvukových, hmatových a iných podnetov – ide teda o viaczmyslové prostredie. Aktivity realizované v Snoezelen umožňujú deťom prežiť niečo, čo sa v bežnej triede nedá! Ako objavovanie vesmíru, morského sveta, Antarktídy a mnoho ďalšieho. Deti motivuje prostredie samotné.

Zameriavame sa na rozvoj konceptu „šťastné dieťa“, v rámci ktorého sa deti učia rozvíjať silné stránky svojej osobnosti, psychickú odolnosť, vďačnosť, pozitívne emócie a vytváranie pozitívnych sociálnych vzťahov či žitie vo „flow“. Koncept šťastné dieťa sa najefektívnejšie dosiahne so „šťastným učiteľom“. Našich pedagógov preto vedieme k tomu, aby pracovali podľa princípov pozitívnej psychológie, čo znamená že je pre nás prvoradé, aby sa deti cítili v škôlke šťastne, bezpečne a pokojne. Keď šťastný učiteľ vytvorí pozitívne prostredie u detí, deti sa vedia efektívne učiť a napredovať.

Cieľom pobytu v prírode je predovšetkým formovanie detskej osobnosti a prehlbovanie vzťahu s prírodou. Pobyt v lese prebúdza zmysly, zvyšuje imunitu, ukľudňuje, rozvíja fantáziu, empatiu a pokoru. Príroda a prostredie lesa sú významnou a neoddeliteľnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu a preto chceme, aby deti v exteriéri trávili významnú zložku času stráveného v škôlke.

Predškolský vek je kritický pre rozvoj sociálnych a emocionálnych zručností. V škôlke kladieme dôraz na to, aby si deti vybudovali zdravý sociálny a emocionálny základ vďaka ktorému budú vedieť formovať pozitívne a obohacujúce vzťahy, budú emocionálne vyrovnané, čo im umožní vzdelávanie a dosiahnutie ich plného potenciálu. Deti preto vedieme hravou formou k tomu, aby sa naučili rozoznávať a ovládať svoje emócie, pro-sociálnemu správaniu, trpezlivosti, a zdravému sebavedomiu.
Využívame umelecko-terapeutické prístupy pri práci s deťmi. Konkrétne poznatky z arteterapie, dramatoterapie a muzikoterapie, ktoré podporujú rozvoj tvorivosti a kreativity, sebapoznania, sebavyjadrenia či vizuálne a verbálne usporiadanie zážitkov. Arteterapia pôsobí prostredníctvom výtvarných prostriedkov, muzikoterapia cez zvuky, tóny a hudbu a dramatoterapia cez dramatické umenie.
Mindfulness, čiže všímavosť je ustálenie vlastnej pozornosti na prítomný okamih. Ide o vedomé vnímanie svojich myšlienok, emócií, telesných pocitov a sveta okolo nás. V dnešnom rozbehanom svete je veľmi ťažké sa zastaviť a plne vnímať prítomný okamih, preto by sme v škôlke chceli deti naučiť ako to dokázať. V našej senzorickej miestnosti Snoezelen ako i v triedach s deťmi praktizujeme rôzne aktivity, ktoré ich privedú do prítomnosti, čím sa deti naučia lepšie vnímať svoje telo, emócie a myšlienky. Praktizovanie mindfulness v ranom veku dáva deťom krásny základ do života, vďaka ktorému sa môžu naučiť sebaovládaniu, pochopeniu a naplneniu. Umožníme tak deťom žiť spokojnejší a vyrovnanejší život.