Virtual tour

Location
Our kindergarten on Ďumbierská street, in the quiet and pleasant environment of Kramáre, near Železná studnička Bratislava forest park. This natural forest environment is an important and integral part of our educational process, which is solidly grounded and designed so that children spend a large part of their day outdoors.
Koncept rozvoja
Our kindergarten’s concept is founded on principles of integral pedagogy, which is based on several proven and functional methodologies and educational programmes, namely:
Multilingual
education
Respectful
approach
Snoezelen
Positive
psychology
Multilingual
education
Dieťa v útlom veku si dokáže osvojiť akýkoľvek cudzí jazyk, učí sa ho s ľahkosťou svojho materinského. Z tohto dôvodu ponúkame program každodennej komunikácie v cudzích jazykoch.
Stay
in nature
Cieľom pobytu v prírode je predovšetkým formovanie detskej osobnosti cez budovanie vzťahu k prírode a prehlbovanie kontaktu s prírodou, pretože pobyt v lese prebúdza zmysly, zvyšuje imunitu, ukľudňuje, rozvíja fantáziu, empatiu a pokoru. Príroda a prostredie lesa sú významnou a neoddeliteľnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu a preto chceme zabezpečiť, aby deti v exteriéri trávili významnú zložku času stráveného v škôlke.
Respectful
approach
We are committed to communication that is based on trust, respect and dignity. We promote mutual respect between adults and the child, using information, feedback, choice, acceptance of the child's emotions and participation in problem solving.
Preschool years are critical for the development of social and emotional skills. In our kindergarten, we emphasize that children build a healthy social and emotional foundation that will enable them to form positive and enriching relationships and be emotionally balanced, enabling them to learn and reach their full potential. Therefore, we guide children in a playful way to learn to recognize and control their emotions, pro-social behaviour, patience, and healthy self-esteem.
Snoezelen
Snoezelen is a specially adapted room that stimulates or relaxes (depending on the intention of the work with children) through light, sound, tactile and other stimuli - it is a multi-sensory environment. The activities carried out in Snoezelen allow children to experience something that is not possible in a normal classroom! Like exploring space, the sea world, Antarctica and much more. Children are motivated by the environment itself.
Art therapy,
Drama therapy,
Music therapy
We use art therapy approaches when working with children. Specific knowledge from art therapy, drama therapy, and music therapy that support the development of creativity, self-knowledge, self-expression, and the visual and verbal arrangement of experiences. Art therapy works through creative means, music therapy through sounds, tones and music, and drama therapy through dramatic art.
Positive
psychology
V rámci aplikácie princípov pozitívnej psychológie sa zameriavame na rozvoj konceptu „šťastné dieťa“, v rámci ktorého sa deti učia rozvíjať silné stránky svojej osobnosti, psychickú odolnosť, vďačnosť, pozitívne emócie a vytváranie pozitívnych sociálnych vzťahov či žitie vo „flow“. Koncept šťastné dieťa sa najefektívnejšie dosiahne so „šťastným učiteľom“. Našich pedagógov preto vedieme k tomu, aby pracovali podľa princípov pozitívnej psychológie, čo znamená že je pre nás prvoradé, aby sa deti cítili v škôlke šťastne, bezpečne a pokojne. Keď šťastný učiteľ vytvorí pozitívne prostredie u detí, deti sa vedia efektívne učiť a napredovať.
Mindfulness
Mindfulness is the fixing of attention on the present moment. It is a conscious perception of our thoughts, emotions, bodily sensations, and the world around us. In today's fast-paced world, it is very difficult to stop and fully appreciate the present moment, which is why we would like to teach children in our kindergarten how to do this. In our Snoezelen sensory room as well as in the classroom, we practice activities with the children to bring them into the present, so that they learn to be more aware of their bodies, emotions, and thoughts. Practicing mindfulness at an early age gives children a beautiful foundation in life through which they can learn self-control, understanding, and fulfilment. In this way, we enable children to live a more satisfied and balanced life.
Stay
in nature
Social
and emotional
development
Art therapy,
Drama therapy,
Music therapy
Mindfulness
Stay in nature
Cieľom pobytu v prírode je predovšetkým formovanie detskej osobnosti, prehlbovanie kontaktu s prírodou, pretože pobyt v lese prebúdza zmysly, zvyšuje imunitu, ukľudňuje, rozvíja fantáziu, empatiu a pokoru.
Cez zažívanie zmien terénu /rovina, kopec, prameň vody, lúka, les, kry, mladé stromy, starý hustý les/, cez tréning hrubej motoriky /schopnosti kráčať, skočiť, balansovať, preliezť, vyšplhať sa, podliezť,…./ deti trojdimenzionálne uchopujú samé seba a budujú svoju obratnosť.
Prostredníctvom hrových aktivít sa deti zoznamujú a učia, čo je súčasťou prírodného prostredia /zmeny ovzdušia, svetlo, prúdenie vzduchu, zrážky, rôzne rastliny, zvieratá, nerasty,…/ a vo výsledku sa cítia v prírode bezpečne, rozumejú jej, chápu jej dôležitosť a vedia ju tým pádom chrániť.
Príroda a prostredie lesa sú významnou a neoddeliteľnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu a preto chceme zabezpečiť, aby deti v exteriéri trávili významnú zložku času stráveného v škôlke.
Schedule a visit
Experience the atmosphere of littleBig in person
Contact
- Ďumbierska 3, 831 01 Bratislava
- info@littlebig.sk
- www.littlebig.sk
- PhDr. Ivana Kaliská Klapková
- +421 903 230 566
- Director: Ing. Soňa Gžibová
- +421 911 119 887
littlebig.sk
Social
and emotional
development